תקשורת היא האוויר לנשימה לעסק, וככזה עסקים עושים פעולות רבות כדי לייצר תקשורת עם הלקוחות, אך מעטים מכירים כי ישנה פרצה בחוק שמסכנת עסקים באיבוד אלפי ועשרות אלפי שקלים שכן עסק חשוף (ללא פעולות נדרשות) בתביעה בהתאם לחוק הנגישות,
אז מה עושים?
מספר פעולות פשוטות, שיחסכו עוגמת נפש, כספים, והתעצבנות מיותרת, מאי ידיעת התקנות,
אתר אינטרנט צריך להיות נגיש, ישנם רמות נגישות וכי עסק קטן יכול להסתפק בתוסף כזה או אחר (חינמי או בתשלום) אך! יש צורך גם בהצהרת נגישות באתר, פעולה פשוטה שמונעת כסף רב,
מה שרבים לא מודעים לו כלל ואין הסברה מספקת בנושא, היא נגישות נתב השיחות בעסק , IVR בשפה מקצועית, לפי תקנה 33 (התאמות נגישות למערכת ניתוב שיחות טלפון),
ישנם חוקים לתקליט , כגון בזמן הקראת התפריט, יש איסור במוזיקת רקע, ישנה מהירות הקראה ועוד פרמטרים הדרושים לעמידה בתקנה 33,
להלן קישור ישיר לחוק מאתר משרד המשפטים:
נגישות שירות טלפוני ואמצעי תקשורת מרחוק | נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (www.gov.il)
להלן קישור לכתבה ששודרה בנושא בערוץ 12 ששודרה ב 20.10.21: