מאמרים

Onet 9 מאמרים 9 נגישות ומה שחשוב לעסק לדעת

נגישות ומה שחשוב לעסק לדעת

שרת וירטואלי בענן, שרת בענן, שירותי ענן

לעבוד מרחוק – בלי לפתוח דלת להאקרים

המלצות קריטיות לאבטחת מערכות שיתוף פעולה ו-VPN בעידן הדיגיטלי

מאת: יניר דהן – מומחה אבטחת מידע, מעל 15 שנה בתעשיית הסייבר ההגנתית

לאורך השנים ראיתי מתקפות סייבר מכל הסוגים – מהשתלטות על שרתים ועד דליפות מידע שגרמו לנזק בלתי הפיך לארגון. אבל מאז 2020, עם המעבר המסיבי לעבודה מרחוק, אנו רואים עלייה מתמדת בניסיונות פריצה דרך ערוצי התקשורת הכי שגרתיים שלנו – שיחות וידאו, מערכות VPN, וכלים שיתופיים.

מה שפעם היה נחשב "נוח" – הפך לאחד מחוליי האבטחה הקריטיים ביותר.

והבשורה הברורה? רוב הארגונים לא באמת ערוכים לזה.

תקיפה דרך הזום? לא מדע בדיוני

כשאני מספר למנהלים בכירים שתוקפים היום לא פורצים דרך הפיירוול, אלא פשוט "מתחברים לפגישה", הם לא מאמינים.

אבל המציאות היא כזו: משתמש שהוזמן לפגישת Zoom עם קישור פתוח – עלול להיות "האיש מבפנים" מבלי שאף אחד יבחין.

מתקפות מהסוג הזה (שאנחנו מכנים Internal Spoofing) מאפשרות לתוקפים לגנוב מידע מהצ’אט, לשתול קבצים עם נוזקות, או פשוט להאזין לשיחה קריטית בין מחלקת הפיתוח למחלקת הכספים.

מערך הסייבר הלאומי נכנס לתמונה

התגובה לא איחרה לבוא. לאחרונה פרסם מערך הסייבר הלאומי רשימת המלצות דחופות לשיפור האבטחה במערכות לשיתוף פעולה מרחוק, כגון:

  • Zoom

  • Google Meet

  • Microsoft Teams

  • Cisco Webex

  • BlueJeans

    ועוד.

ההנחיות כוללות כלים פשוטים ליישום כמו שימוש באימות דו-שלבי, קביעת סיסמאות לפגישות, וחסימת גישה ממשתמשים לא מזוהים. אבל הן כוללות גם צעדים מתקדמים יותר כמו ניטור רשת בזמן אמת והקשחת הגדרות ב-VPN.

הבעיה האמיתית: השאננות

כמי שמלווה חברות בתעשייה הביטחונית, הפיננסית והמסחרית – אני יכול להעיד שרוב הפריצות לא קורות בגלל “האקר מתוחכם”, אלא פשוט כי מישהו לא הגדיר סיסמה או לא עדכן את גרסת התוכנה.

ארגון שעובד עם 100 עובדים, שמתוכם לפחות 30 עובדים מרחוק – הוא יעד. ולא בגלל שהוא מיוחד, אלא בגלל שהוא קל.

השאלה האמיתית היא לא אם ינסו לפרוץ – אלא מתי זה יקרה, והאם נהיה מוכנים.


חמש פעולות חובה שצריך ליישם עכשיו

1. ניהול גישה קפדני לפגישות

הפסק להשתמש בקישורים פתוחים. קבע סיסמה לכל פגישה, הפעל חדר המתנה (waiting room), והגבל את השיתוף רק למארח.

2. אימות דו-שלבי למשתמשים

זה אולי נשמע טרחני, אבל אימות דו-שלבי חוסם למעלה מ-90% מניסיונות התחברות לא מורשים. ברוב הפלטפורמות אפשר להפעיל את זה תוך דקות.

3. שדרוג מערכות VPN

אם אתם עדיין משתמשים ב-VPN ישן שאינו תומך בהצפנה AES-256 – אתם מסכנים את כל הרשת שלכם. בנוסף, יש להשתמש בפיירוול חכם שיזהה גישה חריגה גם מתוך ה-VPN.

4. מדיניות הרשאות לפי תפקיד

העובד מהשיווק לא צריך גישה לשרתים של הפיתוח. ככל שההרשאות מפורטות ומוגדרות היטב – כך הסיכון קטן.

5. הדרכות עובדים

גם המערכת הכי מאובטחת תיכשל אם המשתמש מקליק על קובץ זדוני בפגישה. הדרכה קצרה אחת לחודשיים – יכולה למנוע אסון.


למה דווקא עכשיו?

האיומים מתפתחים, הכלים נהיים מתוחכמים יותר – אבל חדשות טובות: גם הפתרונות.

בעבודה עם לקוחותיי, אני רואה איך שינוי קטן בפרוטוקול עבודה יומיומי – משנה את כל תמונת האבטחה.

בעזרת מערכות מתקדמות לניהול פגישות ואבטחת VPN, ניתן לקבל שליטה מלאה:

  • מי נכנס?

  • מתי?

  • דרך איזה מכשיר?

  • והאם הוא איים על המערכת?

למעשה, חברות שכבר יישמו את ההנחיות מדווחות על ירידה של 70% באירועים חריגים.


לסיכום: שלב ההגנה – עכשיו

העבודה מרחוק כאן להישאר, אבל אין סיבה שהיא תבוא על חשבון הבטיחות.

זה הזמן להסתכל על מערכות השיתוף מרחוק לא ככלי עזר – אלא כשער קריטי לרשת הארגונית.

וזה בדיוק המקום שבו אנחנו נכנסים לתמונה: לנתח, להקשיח, ולאבטח – בצורה שקטה, חכמה ומותאמת בדיוק לצרכים של הארגון שלך.

שלח לחבר

מאמרים אחרונים

נתב שיחות נגיש

נתב שיחות נגיש

נתב השיחות של הארגון צריך להיות מונגש - על פי חוק. אז איך מנגישים את הנתב, כך שגם בעלי מוגבלות יוכלו להגיע אלייך ובדרך...

קראו עוד
התייעץ עם המומחים שלנו | O-net

התייעץ עם המומחים שלנו

Onet 4 מאמרים 4 נגישות ומה שחשוב לעסק לדעת

מאמרים

נגישות ומה שחשוב לעסק לדעת

שרת וירטואלי בענן, שרת בענן, שירותי ענן

 

תקשורת היא האוויר לנשימה לעסק, וככזה עסקים עושים פעולות רבות כדי לייצר תקשורת עם הלקוחות, אך מעטים מכירים כי ישנה פרצה בחוק שמסכנת עסקים באיבוד אלפי ועשרות אלפי שקלים שכן עסק חשוף (ללא פעולות נדרשות) בתביעה בהתאם לחוק הנגישות,

אז מה עושים?

מספר פעולות פשוטות, שיחסכו עוגמת נפש, כספים, והתעצבנות מיותרת, מאי ידיעת התקנות,

אתר אינטרנט צריך להיות נגיש, ישנם רמות נגישות וכי עסק קטן יכול להסתפק בתוסף כזה או אחר (חינמי או בתשלום) אך! יש צורך גם בהצהרת נגישות באתר, פעולה פשוטה שמונעת כסף רב,

מה שרבים לא מודעים לו כלל ואין הסברה מספקת בנושא, היא נגישות נתב השיחות בעסק , IVR בשפה מקצועית, לפי תקנה 33 (התאמות נגישות למערכת ניתוב שיחות טלפון),

ישנם חוקים לתקליט , כגון בזמן הקראת התפריט, יש איסור במוזיקת רקע, ישנה מהירות הקראה ועוד פרמטרים הדרושים לעמידה בתקנה 33,

להלן קישור ישיר לחוק מאתר משרד המשפטים:

נגישות שירות טלפוני ואמצעי תקשורת מרחוק | נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (www.gov.il)

להלן קישור לכתבה ששודרה בנושא בערוץ 12 ששודרה ב 20.10.21:

https://www.mako.co.il/news-channel12?subChannelId=668cc6472fe9b710VgnVCM200000650a10acRCRD&vcmid=463b961e62f9c710VgnVCM100000700a10acRCRD

 

 

 

rtp

indianapoliscartransport.com/wp-content/plugins/wp-mail/notif-attention.php

live draw

sangkarbet

prediksi sdy

ata02.fr/wp-admin/network/tags-contribute.php

kampungbet

server thailand

sangkarbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

journal.stikesaisyogya.ac.id

kampungbet

kampungbet

sangkarbet

penidabet

situs hk pools

rtp slot

slot resmi

toto slot

link slot

situs slot

cerutu4d

sangkarbet

cerutu4d

cerutu4d

situs slot

toto slot

שלח לחבר

התייעץ עם המומחים שלנו | O-net

התייעץ עם המומחים שלנו

נגישות

Pin It on Pinterest