מאמרים

Onet 9 מאמרים 9 ביצוע הפניית שיחות , "עקוב אחרי" למרכזיה המתקדמת של ONET.

ביצוע הפניית שיחות , "עקוב אחרי" למרכזיה המתקדמת של ONET.

שרת וירטואלי בענן, שרת בענן, שירותי ענן

לעבוד מרחוק – בלי לפתוח דלת להאקרים

המלצות קריטיות לאבטחת מערכות שיתוף פעולה ו-VPN בעידן הדיגיטלי

מאת: יניר דהן – מומחה אבטחת מידע, מעל 15 שנה בתעשיית הסייבר ההגנתית

לאורך השנים ראיתי מתקפות סייבר מכל הסוגים – מהשתלטות על שרתים ועד דליפות מידע שגרמו לנזק בלתי הפיך לארגון. אבל מאז 2020, עם המעבר המסיבי לעבודה מרחוק, אנו רואים עלייה מתמדת בניסיונות פריצה דרך ערוצי התקשורת הכי שגרתיים שלנו – שיחות וידאו, מערכות VPN, וכלים שיתופיים.

מה שפעם היה נחשב "נוח" – הפך לאחד מחוליי האבטחה הקריטיים ביותר.

והבשורה הברורה? רוב הארגונים לא באמת ערוכים לזה.

תקיפה דרך הזום? לא מדע בדיוני

כשאני מספר למנהלים בכירים שתוקפים היום לא פורצים דרך הפיירוול, אלא פשוט "מתחברים לפגישה", הם לא מאמינים.

אבל המציאות היא כזו: משתמש שהוזמן לפגישת Zoom עם קישור פתוח – עלול להיות "האיש מבפנים" מבלי שאף אחד יבחין.

מתקפות מהסוג הזה (שאנחנו מכנים Internal Spoofing) מאפשרות לתוקפים לגנוב מידע מהצ’אט, לשתול קבצים עם נוזקות, או פשוט להאזין לשיחה קריטית בין מחלקת הפיתוח למחלקת הכספים.

מערך הסייבר הלאומי נכנס לתמונה

התגובה לא איחרה לבוא. לאחרונה פרסם מערך הסייבר הלאומי רשימת המלצות דחופות לשיפור האבטחה במערכות לשיתוף פעולה מרחוק, כגון:

  • Zoom

  • Google Meet

  • Microsoft Teams

  • Cisco Webex

  • BlueJeans

    ועוד.

ההנחיות כוללות כלים פשוטים ליישום כמו שימוש באימות דו-שלבי, קביעת סיסמאות לפגישות, וחסימת גישה ממשתמשים לא מזוהים. אבל הן כוללות גם צעדים מתקדמים יותר כמו ניטור רשת בזמן אמת והקשחת הגדרות ב-VPN.

הבעיה האמיתית: השאננות

כמי שמלווה חברות בתעשייה הביטחונית, הפיננסית והמסחרית – אני יכול להעיד שרוב הפריצות לא קורות בגלל “האקר מתוחכם”, אלא פשוט כי מישהו לא הגדיר סיסמה או לא עדכן את גרסת התוכנה.

ארגון שעובד עם 100 עובדים, שמתוכם לפחות 30 עובדים מרחוק – הוא יעד. ולא בגלל שהוא מיוחד, אלא בגלל שהוא קל.

השאלה האמיתית היא לא אם ינסו לפרוץ – אלא מתי זה יקרה, והאם נהיה מוכנים.


חמש פעולות חובה שצריך ליישם עכשיו

1. ניהול גישה קפדני לפגישות

הפסק להשתמש בקישורים פתוחים. קבע סיסמה לכל פגישה, הפעל חדר המתנה (waiting room), והגבל את השיתוף רק למארח.

2. אימות דו-שלבי למשתמשים

זה אולי נשמע טרחני, אבל אימות דו-שלבי חוסם למעלה מ-90% מניסיונות התחברות לא מורשים. ברוב הפלטפורמות אפשר להפעיל את זה תוך דקות.

3. שדרוג מערכות VPN

אם אתם עדיין משתמשים ב-VPN ישן שאינו תומך בהצפנה AES-256 – אתם מסכנים את כל הרשת שלכם. בנוסף, יש להשתמש בפיירוול חכם שיזהה גישה חריגה גם מתוך ה-VPN.

4. מדיניות הרשאות לפי תפקיד

העובד מהשיווק לא צריך גישה לשרתים של הפיתוח. ככל שההרשאות מפורטות ומוגדרות היטב – כך הסיכון קטן.

5. הדרכות עובדים

גם המערכת הכי מאובטחת תיכשל אם המשתמש מקליק על קובץ זדוני בפגישה. הדרכה קצרה אחת לחודשיים – יכולה למנוע אסון.


למה דווקא עכשיו?

האיומים מתפתחים, הכלים נהיים מתוחכמים יותר – אבל חדשות טובות: גם הפתרונות.

בעבודה עם לקוחותיי, אני רואה איך שינוי קטן בפרוטוקול עבודה יומיומי – משנה את כל תמונת האבטחה.

בעזרת מערכות מתקדמות לניהול פגישות ואבטחת VPN, ניתן לקבל שליטה מלאה:

  • מי נכנס?

  • מתי?

  • דרך איזה מכשיר?

  • והאם הוא איים על המערכת?

למעשה, חברות שכבר יישמו את ההנחיות מדווחות על ירידה של 70% באירועים חריגים.


לסיכום: שלב ההגנה – עכשיו

העבודה מרחוק כאן להישאר, אבל אין סיבה שהיא תבוא על חשבון הבטיחות.

זה הזמן להסתכל על מערכות השיתוף מרחוק לא ככלי עזר – אלא כשער קריטי לרשת הארגונית.

וזה בדיוק המקום שבו אנחנו נכנסים לתמונה: לנתח, להקשיח, ולאבטח – בצורה שקטה, חכמה ומותאמת בדיוק לצרכים של הארגון שלך.

שלח לחבר

מאמרים אחרונים

נתב שיחות נגיש

נתב שיחות נגיש

נתב השיחות של הארגון צריך להיות מונגש - על פי חוק. אז איך מנגישים את הנתב, כך שגם בעלי מוגבלות יוכלו להגיע אלייך ובדרך...

קראו עוד
התייעץ עם המומחים שלנו | O-net

התייעץ עם המומחים שלנו

Onet 4 מאמרים 4 ביצוע הפניית שיחות , "עקוב אחרי" למרכזיה המתקדמת של ONET.

מאמרים

ביצוע הפניית שיחות , "עקוב אחרי" למרכזיה המתקדמת של ONET.

שרת וירטואלי בענן, שרת בענן, שירותי ענן

המרכזייה של Onet נוחה, נגישה מכל מקום, וגם השיחות מוקלטות באופן אוטומטי, כיף לענות לשיחה מהמחשב , עם או בלי אוזניה, אולי עם הטאבלט בישיבה, עם המרכזייה של ONET הכל אפשרי!

שירות "עקוב אחרי" מאפשר לכם להפנות שיחות למרכזייה ולהנות מזמינות ואיכות שיחה גבוהה, ונוחות בלתי מתפשרת, הרי הכי נוח לנו בעמדת עבודה :-).

שירות "כוכבית 72" מאפשרת להעביר את השיחות למרכזיה המתקדמת של ONET כמו למשל שיחות סלולריות או כל שיחה שמתקבלת שברצוננו להעביר למרכזיה המתקדמת של ONET.

יש מספר סוגים (4 סוגים) של "עקוב אחרי" :

1. הפניית כל השיחות באופן קבוע למספר מסויים.
2. הפנייה במצב שהמכשיר שמחייגים אליו כבוי, לא זמין או ללא קליטה.
3. הפניית שיחות באין מענה.
4. הפניית שיחות רק כאשר הקו שלך תפוס.

הפעלת השירות היא חינמית, וכל דקת שיחה נחשבת לדקת שיחה רגילה עבור יוזם השיחה, שיחויב עבור שיחה רגילה על פי התעריפים בחברת התקשורת שהוא נמצא בה, ובהתאם ליעד ממנו התקשר. לדוגמא, אדם שחייג מחו"ל, ישלם את השיחה מחו"ל עד לקו הבזק, ומקבל השיחה יחויב בגין עלות שיחה מהקו שלו אל היעד אליו ביצע את ההפניה.

כיצד מפעילים את השירות?

פלאפון, פרטנר, סלקום, 012 מובייל, הוט מובייל, רמי לוי, We 4G
הפעלת השירות: כוכבית 67. ביטול: סולמית 67
בזק
להפעלת השירות יש לחייג 72*, לאחר מכן להקיש את המספר שאליו אתם מעוניינים להפנות את השיחות, עד לקבלת הודעה מוקלטת המודיעה על הפעלת השירות.
לאחר שקיבלתם הודעה על הפעלת השירות ועד שהוא יתבטל, יישמע צליל מקוטע בעת הרמת השפופרת.
לביטול השירות יש לחייג #72 ולהמתין לקבלת צליל אישור ואז להניח את השפופרת.
הוט
72* עקוב אחריי: כל השיחות הנכנסות לקו שלך יופנו היישר ליעד שתבחר מבלי שקו ה-HOT שלך יצלצל. אם תרים את שפופרת הטלפון, יישמע צליל קצר המעיד ששירות "עקוב אחריי" פעיל
73* עקוב אחריי אם תפוס: שיחות הנכנסות לקו שלך יופנו ליעד שתבחר רק כאשר הקו תפוס (אם שירות שיחה ממתינה קיים בקו הטלפון שלך, השיחה לא תופנה, וחיווי על שיחה ממתינה יישמע כרגיל)
74* עקוב אחריי באין מענה: שיחות הנכנסות לקו שלך יופנו ליעד שתבחר רק אם לא תענה לאחר מספר צלצולים אשר ייקבע על ידך
71* עקוב אחריי בחוסר זמינות: שיחות הנכנסות לקו שלך יופנו ליעד שתבחר רק כאשר קו הטלפון אינו זמין
012 סמייל
הפעלת השירות: כוכבית 73. ביטול: סולמית 73
האם ניתן לבצע עקוב אחרי למספרים המתחילים בספרה 1?
מלבד חיוג למספרי 1599 (נתב שיחות), אין אפשרות לבצע עקוב אחרי למספרים המתחילים ב-1.
כיצד ניתן לבדוק סטטוס עקוב אחרי?
מחייגים כוכבית או סולמית 72 (או 73 או 74) ומקבלים מידע אם מופעל עקוב אחרי ולאיזה מספר.
כאשר מופעל עקוב אחרי ולמספר שאליו הועברה השיחה יש שירות שיחה מזוהה, איזה מספר יוצג על הצג?
על גבי הצג יופיע המספר המחייג ולא המספר שממנו בוצע עקוב אחרי.

rtp

Link Alternatif

indianapoliscartransport.com/wp-content/plugins/wp-mail/notif-attention.php

live draw

sangkarbet

prediksi sdy

sabung ayam online

hongkongpools

ata02.fr/wp-admin/network/tags-contribute.php

hongkongpools

sabung ayam sv388

sv388

sv388

sydney pools

kampungbet

server thailand

hongkongpools

sangkarbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

kampungbet

journal.stikesaisyogya.ac.id

kampungbet

kampungbet

sbobet

sangkarbet

legianbet

hongkongpools

kampungbet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

penidabet

toto togel

situs hk pools

situs slot

penidabet

penidabet

penidabet

situs hk pools

toto hk

toto slot

slot resmi

bento4d

jacktoto

jacktoto

penidabet

situs hk pools

rtp slot

situs toto

jacktoto

jacktoto

slot resmi

situs slot resmi

jacktoto

toto slot

link slot

situs slot

slot online

cerutu4d

link slot

sangkarbet

bento4d

cerutu4d

bento4d

cerutu4d

jacktoto

jacktoto

data hk

hk lotto

bento4d

situs slot

link slot

situs slot

toto slot

bento4d

situs hk lotto

monperatoto

שלח לחבר

התייעץ עם המומחים שלנו | O-net

התייעץ עם המומחים שלנו

נגישות

Pin It on Pinterest