נתב השיחות של הארגון צריך להיות מונגש – על פי חוק.
אז איך מנגישים את הנתב, כך שגם בעלי מוגבלות יוכלו להגיע אלייך ובדרך עקיפה גם להימנע מתביעה,
על כן יש לוודא שהנתב מונגש לבעלי צרכים מיוחדים.
ההנגשה המתחייבת בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמת נגישות לשירות), תשע"ג, סעיף 33.
א. הקלטה בשפה פשוטה , ברורה ובקצב איטי, ללא מוסיקת רגע, שתושמע עם תחילת מסירת המידע המוקלט ובכל השפות שניתן בהן המידע לכלל הציבור,
ב. הפניה את נציג ו\\או מוקדן עם תחילת השמעת המסר ומסירת המידע המוקלט
- קריינות בשפה פשוטה
- קצב הקראה איטי וברור
- ללא מוזיקת רקע
כדאי להוסיף ריווח קל בין נושא לנושא, אך לא לקיים הפסקות ארוכות מידי בתוך הנושא – כדי לא לבלבל את המתקשר.
מומלץ להקליט בקול בתדר נמוך (קול גברי מתאים יותר, אם זאת החוק לא מתייחס למגדר המקליט).
מומלץ להקליט במקצב הקראה ובדיקציה מוקפדת עם מונחים פשוטים להבנה.
במקרה ויש דרישה להקשת ספרות (לניתוב, מס’ טלפון לחזרה כ”א וכו’) – תשאירו מספיק זמן לביצוע המטלה המתבקשת.
כדאי לתכנת את ההודעה שתחזור על עצמה במקרה ולא הוקשה בחירה בפעם הראשונה.
ואם בפעם השניה גם כן לא הוקשה בחירה – מומלץ לנתב את השיחה למענה אנושי.